четвъртък, 9 май 2013 г.

Тиквички с морков, киноа и билки :)



Днес реших да приготвя една здравословна рецепта с киноа. В мрежата може да се намери доста инфо какво представлява и колка е полезна…

За пръв път я опитах и многооо ми допадна, очарована съм от резултата!

А сега ето и рецептата, която е пълна импровизация :) 
Дори съжалих, че използвах малко киноа, но не бях сигурна в резултата и реших да не рискувам.

Продукти за 2 големи порции:
1 каф. ч. киноа
2 бр. средно големи тиквички
1 бр. морков
1 стрък пресен кромид лук
1 с. л. зехтин
- хималайска сол с билки
- пресен магданоз

Приготовление:
1. Киноата се поставя в цедка и се измива добре под течаща вода.
2. Слагаме на котлона да заври вода. Тук съотношението е същото, както при ориза 1:3, но аз поставих 5 каф. ч. След като кипне водата, добавяме киноата и оставяме на слаб огън, докато се свари. 
За ~15 min е готова. Изсипваме я в цедка.
3. В друг съд слагаме 1 с.л. зехтин, нарязаните на кубчета тиквички, настъргания морков, лукa, добавяме ½ каф. ч. водичка и поставяме на котлона. 
Периодично разбъркваме, докато се задушат и омекнат продуктите. След като зеленчуците са готови добавяме сварените зрънца, разбъркваме и махаме  от котлона.
4. Посоляваме. Аз използвах тази готова смес от хималайска сол с 20% билки - копър, риган, чубрица, девесил, градински чай, лук, магданоз, мащерка, босилек, целина.

Ястието е готово за сервиране! Отгоре по желание може да се поръси с пресен магданоз!

Добър апетит :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар